Elektronická registračná pokladnica
Počet vyhľadaných dokumentov: 111
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 111
Zoradiť podľa:
Autor knihy, chce túto knihu predávať na vianočných trhoch. Musí používať registračnú pokladnicu? Autor nie je podnikateľom.
Takmer tri týždne po spustení akcie „Návrat“ sa žiaľ neochota podnikateľov plniť si svoje zákonné povinnosti potvrdila v 52% prípadov opakovaných kontrol. Príslušníci finančnej správy (FS) tak pristupujú k zatváraniu prevádzok a podávajú aj návrhy na zrušenie živností.
Čo musí taxikár vydať pri platbe v hotovosti po jazde službou BOLT, aby bola transakcia overená a splnené daňové povinnosti? Je taxikár povinný vydať zákazníkovi pokladničný doklad buď z Online registračnej pokladnice (ORP), alebo z Virtuálnej registračnej pokladnice (VRP2)?
Je možné automaticky zasielať pokladničné doklady za predaj tovaru zákazníkom prostredníctvom emailu bez ich výslovného súhlasu? Je potrebné zohľadniť právne aspekty ochrany osobných údajov a práv zákazníkov? Stačí na to bežne vyžadovaný výslovný súhlas od zákazníka pred zaslaním akejkoľvek formy komunikácie?
Zamestnanec požiadal o príspevok na rekreáciu – dieťa sa zúčastnilo denného tábora. Predložil účtovný doklad (faktúru), ktorá spĺňa všetky náležitosti účtovného dokladu. Ako doklad o úhrade predložil príjmový pokladničný doklad, ktorý ale bol ručne vypísaný. Je možné uznať ručne vypísaný príjmový doklad, ak občianske združenie, ktoré organizuje tábor, nemá registračnú pokladnicu?
- Článek
Ako bude postupovať správca dane v prípade, keď pri daňovej kontrole zistí, že pokladničný doklad vydaný z elektronickej registračnej pokladnice (ďalej len "ERP") už nie je po rokoch čitateľný a podnikateľ pokladničný doklad neoskenoval?
Službou sa podľa ustanovenia § 2 písm. ab) zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ERP“) rozumie služba označená v Štatistickej klasifikácii ekonomických činností (ďalej len „ŠKEČ“) uvedená v prílohe č. 1 cit. zákona.
Platiteľ DPH zaeviduje tržbu v ERP (VRP) duplicitne v mesiaci september 2023. Tržba nebola realizovaná, ale bola chybne zaevidovaná 2x. Platiteľ zistí uvedenú chybu v mesiaci október 2023. Rovnako v mesiaci október 2023 vyhotoví opravný doklad v EPR/VRP. Do ktorého mesiaca vykázať opravu základu dane a DPH v rámci priznania DPH a v rámci kontrolného výkazu DPH?
V článku uverejňujeme najčastejšie otázky a odpovede z oblasti daní, účtovníctva a pracovného práva. Tieto oblasti sa týkajú zákonných požiadaviek a postupov v oblasti správy financií a zamestnancov v rámci podnikov a organizácií. Mnohé z týchto otázok a odpovedí sa týkajú zmien v legislatíve, ktoré sa môžu stať zložitými a nezrozumiteľnými pre mnohých. Preto sme pre vás vybrali niektoré, aby sme poskytli užitočné a jasné odpovede na vaše otázky.
Zjednodušený doklad z registračky môžem vystaviť aj v prípade, ak kombinujem platby? 1. Napríklad, doklad je na celkovú sumu 1 500 € ale platbu spravím 1 000 € hotovosť a 500 € platobnou kartou. 2. Doklad je na 2 000 € ale platbu spravím 1 000 € hotovosť a 1 000 € platobnou kartou. 3. Považuje sa za platbu v hotovosti aj platba šekmi, poukážkami a pod.?
- Článek
Hlavná činnosť spoločnosti s. r. o. je rozvoz potravín vlastnými vozidlami do gastro zariadení. Zákazníkom vystavujeme faktúru a doklad z registračnej pokladnice. Zákazníkom bez registrácie (fyzická osoba) sme vystavili dodací list a pokladničný doklad do 100 € s DPH. Môže spoločnosť vystaviť doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, kde cena tovaru, vrátane dane uhradená v hotovosti je do 1 000 €, resp. zjednodušenú faktúru-doklad, ktorý nebude obsahovať údaje o odberateľovi? Spoločnosť vyhotoví dodací list plus doklad s rozpisom tovaru a ceny.
Hlavná činnosť spoločnosti s. r. o. je rozvoz potravín vlastnými vozidlami do gastro zariadení. Zákazníkom vystavujeme faktúru a blok z registračnej pokladnice. Zákazníkom bez registrácie (fyzická osoba) sme vystavili dodací list a blok do 100 € s DPH. Môže spoločnosť vystaviť doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, kde cena tovaru vrátane dane uhradená v hotovosti je do 1 000 €, resp. zjednodušenú faktúru-doklad, ktorý nebude obsahovať údaje o odberateľovi? Spoločnosť vyhotoví dodací list plus blok s rozpisom tovaru a ceny.
- Článek
Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe z registračných pokladníc alebo stačí tento úkon urobiť raz mesačne?
- Článek
Podnikajúca fyzická osoba, ktorá má príjmy podľa § 6 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len „ZDP“) sa môže pri vyčíslení základu dane a výpočte dane z príjmov rozhodnúť pre jeden z možných spôsobov uplatnenia daňových výdavkov. Buď využije ustanovenie § 6 ods. 10 ZDP a uplatní si paušálne výdavky, alebo si uplatní skutočne vynaložené daňové výdavky. Podnikateľ, ktorý sa rozhodne pre skutočne vynaložené daňové výdavky, môže postupovať aj tak, že nebude viesť účtovníctvo a využije jednoduchší spôsob vedenia evidencie podľa § 6 ods. 11 ZDP, teda bude viesť daňovú evidenciu.
Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe zo všetkých registračných pokladníc alebo stačí toto účtovanie vykonať raz za mesiac?
Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe z registračných pokladníc alebo stačí raz mesačne.
- Článek
Majiteľ obchodnej spoločnosti zaplatil za materiál platobnou kartou. Bol mu vydaný doklad z ERP na sumu 2 500 eur. Na doklade sú uvedené firemné údaje spoločnosti, jej IČ DPH, aj jednotková cena a číslo dokladu. Taktiež je tam uvedený DKP a kód MF. Možno takýto doklad považovať na účely DPH za zjednodušenú faktúru, resp. riadnu faktúru, hoci tam chýba číslo faktúry, alebo musíme požiadať o storno dokladu a vyhotovenie riadnej faktúry?
- Článek
Podnikateľ zaplatil za materiál platobnou kartou. Bol mu vydaný doklad z elektronickej registračnej pokladnice na sumu 2 500 €. Na doklade z pokladnice sú uvedené firemné údaje + IČ DPH, aj jednotková cena a číslo dokladu, taktiež je tam uvedený DKP, a kód MF. Je možné takýto doklad považovať na účely dane z pridanej hodnoty za zjednodušenú faktúru, resp. riadnu faktúru hoci tam chýba číslo faktúry? Alebo musí podnikateľ požiadať o storno dokladu a vyhotovenie riadnej faktúry?
V rámci legislatívneho procesu zákona č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej ľudskej choroby COVID 19(ďalej len „lex corona“) MF SR predložili návrh šiestej novely tohto zákona, ktorou sa uvoľňujú niektoré opatrenia vo finančnej oblasti., a to aj napriek tomu, že obdobie pandémie stále trvá.
Finančná správa vyhodnotila augustovú akciu „Turista“, ktorá bola zameraná na dodržiavanie zákona o elektronickej registračnej pokladnici, a teda vydávanie pokladničných dokladov na turisticky zaujímavých miestach. Vzhľadom na vysoké percento zistených porušení bude finančná správa v takýchto kontrolných akciách pokračovať. Počas septembra sa sústredí najmä na prevádzky poskytujúce skrášľovacie procedúry, manikúru, pedikúru, kozmetiku, vlasovú starostlivosť a pod., a to v rámci akcie „Beauty“. To však neznamená, že v pozornosti bude mať len salóny krásy. Naopak, kontrolovať bude naďalej aj všetky ostatné prevádzky.