Otázky a odpovede
Počet vyhľadaných dokumentov: 3862
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 3862
Zoradiť podľa:
Ako sa zaokrúhľuje, resp. či vôbec sa zaokrúhľuje celková podlahová plocha určená pre výpočet poplatku za rozvoj obce podľa zákona č. 447/2015 Z. z. o miestnom poplatku za rozvoj?
Sme obchodná firma, mesačný platiteľ DPH na SR podľa § 4 zákona o DPH. Konateľ našej firmy je zároveň konateľom firmy v ČR. V zmysle zmluvných vzťahov uhrádzame ubytovanie nášho konateľa v ČR - ide o ubytovanie za účelom vykonávania činnosti konateľa v ČR, a uvedené ubytovanie potom prefakturujeme českej firme, v ktorej je náš konateľ tiež konateľom. Faktúra za ubytovanie v ČR je vystavená s českou DPH.
V prípade refakturácie uvedeného ubytovania našou firmou (IČ DPH: SK) na českú firmu (IČ DPH: CZ) má byť faktúra vystavená bez DPH? Alebo nám vzniká nejaká povinnosť registrovať sa v ČR a vystaviť uvedenú FA s českou DPH?
Dobrý deň prajem, rád by som sa u Vás poradil, či je použitie a využívanie drevených regálov z pohľadu zákona a požiadaviek bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci povolené alebo zakázané. Prípadne čo je potrebné splniť aby sme mohli používať vo firme drevené regály. Ďakujem za odpoveď
Slovenské Múzeum - kultúrna inštitúcia samosprávneho kraja, neplatiteľ DPH na SK, si objednala službu od španielskeho dodávateľa. Konkrétne ide o prenájom a transport umeleckých artefaktov na týždňovú výstavu. Vyhodnotené to teda je ako služba podľa § 15 zákona o DPH. Múzeum vykonáva pravidelnú ekonomickú činnosť tým, že pravidelne vyberá vstupné od návštevníkov výstav. Je nutné, aby sa ešte pred prijatím takejto služby tento subjekt štátnej samosprávy zaregistroval pre DPH podľa § 7a a vykonal na SK samozdanenie DPH? Alebo sa registrovať nemusí a môže akceptovať faktúru aj so španielskym DPH od španielskeho dodávateľa služby?
Platiteľ A (Slovenská s.r.o.) dodal (chcel dodať) klasické služby v 08/2024 platiteľovi v Maďarsku. Dodanie - faktúru sme dali do súhrnného výkazu v 08/2024. Teraz klient (pri zhotovení závierky 2024) si spomenul, že dodanie sa neuskutočnilo (objektívna skutočnosť- zrušenie dodávky podľa par. 25/1). Je otázne, že kedy nastala skutočnosť rozhodujúca pre vykonanie opravy základu dane, ale dajme tomu teraz v 06/2025. Dátum vystavenia a dodania na dobropise má byť 06/2025? Tiež do ktorého súhrnného výkazu sa má uviesť tento dobropis (za 06/2025 s mínusom? alebo vybrať dodávku z pôvodného SV? ). Ďakujeme
Platiteľ dane A (s.r.o.- darca) daruje inému platiteľovi dane B (s.r.o.- obdarovaný) nehnuteľnosť, ktorá má viac ako 5 rokov od prvej kolaudácie. Ide o sklad (v ktorej bolo aj bude skladované najmä obilie a stroje). Aj nový majiteľ bude nehnuteľnosť užívať ako sklad. Z hľadiska zákona o DPH darca A ako má postupovať? Je povinný odviesť DPH z trhovej (zostatkovej) ceny nehnuteľnosti?
V mesiaci sme urobili viacej nákupov od jedného dodávateľa v hotovosti. Na každom jednom doklade z registračnej pokladnice nie je suma viac ako 400 €. Môžem tieto doklady zaúčtovať v podvojnom účtovníctve cez jeden výdavkový pokladničný doklad na konci mesiaca v rámci mesiaca a jednou sumou si uplatniť DPH, alebo musím každý jeden doklad účtovať samostatne? Celková suma na dokladoch je 2 000 €.
Aké povinnosti má zamestnávateľ v prípade zamestnania na plný alebo skrátený pracovný úväzok občana z tretej krajiny, ktorý má na Slovensku povolenie na prechodný pobyt za účelom zlúčenia rodiny.
Obec v decembri 2024 schválila na OZ sadzobník cien na rok 2025. Môže obec v priebehu roka 2025 doplniť a zmeniť poplatky formou schválenia OZ.
Obec zakúpila elektromobily. Nabíjanie automobilov zaúčtuje obec na 502 - spotreba energie. Chcela by som sa informovať, akú má obec použiť ekonomickú položku 6321001 - energie alebo 634001 - pohonné látky na dopravné účely?
Musí byť pri každej faktúre priložená zmluva? Nestačí ich mať k nahliadnutiu? Objednávky prikladáme. Napríklad faktúry za spotrebu elektriny máme mesačne 28-krát a zmluva má 26 strán.
Naša spoločnosť si obstarala nový mzdový softvér. Podľa zmluvy nám dodávateľ, okrem iných položiek, vyfakturoval aj migráciu kmeňových údajov, migráciu počítaných položiek, školenie pracovníkov na prácu so SW a pomoc pri prvom spracovaní miezd. Ktoré položky, podľa Vás, by sme mali zahrnúť do obstarávacej ceny softvéru a ktoré máme účtovať rovno do nákladov?
Ako správne zaúčtovať, ak zamestnanec spoločnosti (nejde o spoločníka ani o konateľa spoločnosti) poskytol pôžičku na účet do spoločnosti v podvojnom účtovníctve?
Nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby (klasické n.o. s podvojným účtovníctvom) dostane v roku 2025 dotáciu od Slovenskej inov. a energetickej agentúry v hodnote 300 000 EUR. N.o. má povinnosť auditu v dvoch situáciách: - podľa zákona o dani z príjmov, ak prijme podiely zaplatenej dane vo výške minimálne 35 tisíc euro alebo - podľa zákona o neziskových organizáciách, ak príjem verejných prostriedkov a 2 % v danom účtovnom období presiahne 200 tisíc euro alebo - podľa zákona o neziskových organizáciách, ak všetky príjmy v danom účtovnom období presiahnu 500 tisíc euro. Otázka je, že napr., ak v roku 2025 použije z tejto dotácie 150 000 eur (t. j. do účtovnej triedy 6 pribudne táto suma) a v roku 2026 tiež 150 000 eur (t. j. do účtovnej triedy 6 pribudne táto suma), tak vzniká mu povinnosť auditu v roku 2025? Je smerodajná účtovná trieda 6 alebo vlastne príjem v roku 2025? Alebo, ak na dostane od ministerstva na účet v roku 2025: 150 000 EUR a v roku 2026 tiež 150 000 EUR, má to vplyv na povinnosť auditu?
Máme v obci komplikovanú situáciu - firma (sociálny podnik) vysúťažená vo verejnom obstarávaní finalizuje eurofondový projekt - námestie. Nečakane zomrel jediný konateľ a zároveň majiteľ firmy. Momentálne nemáme žiadne informácie, ako bude jeho firma pokračovať. Chceli by sme vedieť, či existuje zákon na vyplatenie faktúr subdodávateľom, ktorí pracovali pre túto firmu ( živnostníci z obce). Nakoľko nemáme informácie o finančnej situácii firmy, v ktorej konateľ zomrel, máme obavu o zaplatení faktúr subdodávateľom (živnostníkom z obce) - faktúry sú vystavené na firmu, nie na obec. Obec má s firmou uzatvorenú zmluvu o dielo. Existuje môžnosť vyplatenia faktúr týmto subdodávateľom prostredníctvom obce? Prosíme o radu, kde sa obrátiť a o ktoré zákony sa môžeme oprieť.
Dobrý deň,
plánujeme kúpiť svietidla, teda tovar, od nórskej spoločnosti. Tovar je vyrobený vo Švédsku, kde si ho aj vyzdvihneme a dovezieme priamo na Slovensko. Keďže tovar nedovážame z tretích krajín, ale iba kupujeme od nórskej spoločnosti vo Švédsku, aký je správny DPH režim? Ide o nadobudnutie tovaru z iného členského štátu?
Zatiaľ nemáme bližšie informácie a ani nemáme doklad od dodávateľa a preto sa chcem informovať, aký správny režim by tam mal byť, keďže Nórsko nie je v EÚ.
Ďakujem.
Prijali sme zamestnanca v roku 2024 na zástup za materskú/rodičovskú dovolenku na pozíciu administratívny pracovník. Zamestnanec, ktorého zastupuje, je stále na materskej/rodičovskej dovolenke. Môžeme zastupujúceho zamestnanca teraz preradiť na inú pozíciu a zároveň na zástup za materskú/rodičovskú dovolenku iného zamestnanca?
Predaj nebytového priestoru na podnikanie platiteľovi DPH je prenesená daňová povinnosť. Ak v tom priestore je hmotný majetok, uplatňuje sa naň 23 % DPH?
Na Slovensku je registrovaný zahraničný subjekt za platiteľa DPH podľa § 5 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len "zákon DPH"), teda zahraničný platiteľ DPH. Má tento platiteľ povinnosť podávať mesačné výkazy DPH (teda daňové priznanie a kontrolný výkaz) aj keď neuskutočnil žiaden zdaniteľný obchod, teda nevznikla mu daňová povinnosť a ani právo na odpočítanie dane?
Spoločnosť kúpila byt a používa ho na ubytovanie zamestnancov pri pracovných cestách (východ - západ SK). K bytu sú mesačné platby, kde je rozpísané správa, fond prevádzky, údržby a opráv, požiarna ochrana, el. energia, poistenie technický pracovník, revízie, upratovanie, správa areálu - SBS, správa areálu - opravy a údržby, strážna služba, teplo na ÚK, teplo na prípravu TÚK, studená voda, odvoz a likvidácia odpadu, chladenie, umývanie fasády domu, paušálny servis výťahov a ost. Ako to správne zaúčtovať? Ako je to z daňového hľadiska DPH a DzP?