Service level agreement alebo dohoda o úrovni služieb

Vydáno: 10 minút čítania
Service level agreement (SLA) môžeme charakterizovať ako zmluvu, v ktorej si zmluvné strany dojednávajú, akú kvalitu má mať poskytovaná služba a nastavujú si aj pravidlá jej údržby (podpory). SLA predstavuje inominátnu zmluvu, ktorá nie je osobitne upravená právnym predpisom.
Najčastejšie zmluvné strany uzatvárajú tento typ zmluvy pri dodávke softvéru, pričom SLA garantuje klientovi funkčnosť tohto softvéru a pre dodávateľa zaručuje pravidelný príjem za poskytovanie servisu po odovzdaní softvérového riešenia. Dodávateľ služby preberá na seba záväzok za funkcionalitu a dostupnosť softvéru, aplikácií alebo iného systémového vybavenia.
Vzhľadom na to, že SLA nie je ako osobitný typ zmluvy upravená žiadnym právnym predpisom, ani jej obsahové náležitosti, či písomnú formu, neupravuje žiadny právny predpis (napr. zákon). Jej obsahové náležitosti sú tak na vôli zmluvných strán, ale obsah zmluvy ovplyvňuje aj obsah dodávanej služby a okolnosť, či túto zmluvu uzavrú zmluvné strany v písomnej podobe.
V praxi je častým javom, že klient (zákazník) s dodávateľom túto zmluvu neuzatvorí vôbec alebo že tieto strany použijú nevhodný typ zmluvy (napr. tým, že použijú nesprávny vzor zmluvy), a tak
obsah zmluvy nekorešponduje s reálnym obsahom vzťahu medzi klientom (zákazníkom) a dodávateľom.
Tento článok má za cieľ priblížiť význam a dôležitosť detailného nastavenia obsahu zmluvy pri poskytovaní osobitného typu služieb, ktorou je service level agreement (SLA).
 
Opis servisných služieb
Service level agreement predstavuje typ tzv. outsourcingovej zmluvy, kde sa
dodávateľ služby zaväzuje zodpovedať za funkcionalitu a dostupnosť softvéru, aplikácie, či iného systémového vybavenia
, a to bez ohľadu na to, či toto riešenie patrí zákazníkovi, alebo ho zákazník využíva na základe inej dodávateľskej zmluvy (napr. licenčnej

Související dokumenty

Súvisiace články

Internetové stránky z účtovného a daňového hľadiska
Prístupnosť webov a aplikácií
Softvér z hľadiska zmlúv o zamedzení dvojitého zdanenia (licenčné poplatky)
Neziskové organizácie a register účtovných závierok
Počítačový program ako zamestnanecké dielo
Nové oslobodenia a podpory v zákone o dani z príjmov a ďalšie zmeny v zdaňovaní FO
Novela daňového poriadku s účinnosťou od 1. 1. 2018 a od 1. 1. 2019 (2. časť)
Doručovanie dokumentov do registra účtovných závierok za rok 2018
Odstúpenie od zmluvy v obchodných vzťahoch
Používanie elektronickej schránky
Elektronická komunikácia daňového subjektu so správcom dane od 1. 1. 2018 a od 1. 7. 2018
Obchodné tajomstvo a jeho špecifiká
Povinnosti prevádzkovateľov digitálnych platforiem z hľadiska správy daní
Vybrané novinky z oblasti zdaňovania investícií či kryptomien od 2024 - virtuálne meny
Súkromné platby konateľa s. r. o. z firemného účtu
Spoločník v spoločnosti s ručením obmedzeným
Odstúpenie ako jednostranný právny úkon v pracovnoprávnych vzťahoch
Softvér z hľadiska dane z príjmov
Zdanenie príjmov z predaja cenných papierov

Súvisiace otázky a odpovede

Pobočka zahraničnej súkromnej vysokej školy
VO v ČR, ten isty subdodavatel sucastou viacerych ponuk ucastnikov
Vylúčenie z Verejného obstarávania na základe neplatných údajov
Reklama na webe obci
Zmena právnej formy z komanditnej spoločnosti na s.r.o.
Zníženie základného imania
DPH při fakturaci služeb mezi českou a slovenskou s.r.o.
Kaviareň a spotrebná daň a iné povolenia
Premena kapitálových fondov na pôžičku spoločníkovi
Právna záväznosť rozhodnutia o vytvorení KF a vznik pohľadávky z nepripísania príspevku do KF
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Víno – veľkoobchod a výroba
Započítanie vzájomných pohľadávok spoločníka a konateľa a aj zamestnanca
Vyplatenie kapitálového fondu /účet 413/
Obecný podnik
Pôžičky od spoločníkov/konateľov, Plnenia spoločníkom/konateľom- Zákaz vrátenia vkladu
Dividendy
Zlúčenie spoločností a precenenie majetku
Rozdelenie zisku
Štatistický výkaz