Problematika postupu a spôsobu podania v súvislosti so správou daní je upravená v zákone č. 563/2009 Z.z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "daňový poriadok"). Daňový poriadok neupravuje osobitne definíciu "podania". Inštitút podania úzko súvisí s právom a povinnosťami daňového subjektu v súvislosti so správou daní.
Inštitút podania a jeho spôsobu podania je v daňovom poriadkuupravený v § 13 - Spôsob podania.
Ustanovenie o spôsobe podania prešlo od svojho vzniku, t.j. od roku
2012
- po rekodifikácii zákona o správe daní, ale najmä v posledných rokoch, rozsiahlou legislatívnou úpravou. V prvých rokoch legislatívne úpravy spôsobu podania vyplynuli z jeho aplikačnej praxe, keď zákonodarca akceptoval navrhované pripomienky k jeho úprave za účelom zefektívnenia tohto inštitútu, a to aj vzhľadom na skutočnosť, že s uplatnením tohto inštitútu v rámci správy daní sa prakticky stretáva každý daňový subjekt. K zásadnej legislatívnej úprave tohto ustanovenia a aj nasledujúcich ustanovení, v ktorých je premietnutá elektronické komunikácia, došlo v roku 2014. Bol to rok, keď bola zahájená elektronická komunikácia v oblasti doručovania písomností daňovým subjektom, ktorá pokračovala rokom 2018 a bola zavŕšená spustením obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) počnúc rokom 2022.Legislatívna úprava § 13 daňového poriadku najmä v časti o elektronickom spôsobe podania urobenom elektronickými prostriedkami bezprostredne súvisí s legislatívnymi úpravami zákona č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v z. n. p. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v z. n. p. (ďalej len "zákon o e-Gov"). Problematika o elektronickom doručovaní podaní a o