Uplatňovanie dane z pridanej hodnoty pri poukážkach a reklamných akciách

Vydáno: 11 minút čítania

V praxi podnikateľských subjektov sa čoraz viac používajú rôzne poukážky a reklamné akcie na získanie zákazníkov. Spoločným cieľom týchto komerčných aktivít podnikateľov je pritiahnuť zákazníkov ako spotrebiteľov tovarov a služieb znižovaním cien svojich produktov a dosiahnuť, aby si zákazník vybral v širokej ponuke na trhu práve ich tovary a služby. Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p., ako aj smernica Rady EÚ 2006/112/ES o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty neobsahujú osobitné pravidlá uplatňovania dane z pridanej hodnoty (DPH) pri poukážkach a rôznych reklamných akciách.


V praxi podnikateľských subjektov sa čoraz viac používajú rôzne poukážky a reklamné akcie na získanie zákazníkov. Spoločným cieľom týchto komerčných aktivít podnikateľov je pritiahnuť zákazníkov ako spotrebiteľov tovarov a služieb znižovaním cien svojich produktov a dosiahnuť, aby si zákazník vybral v širokej ponuke na trhu práve ich tovary a služby. Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“), ako aj smernica Rady EÚ 2006/112/ES o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty neobsahujú osobitné pravidlá uplatňovania dane z pridanej hodnoty (DPH) pri poukážkach a rôznych reklamných akciách.

Odpovede na niektoré otázky uplatňovania DPH súvisiace s rozvojom podporných akcií na predaj tovarov a poskytovanie služieb vydávaním poukážok a organizovaním rôznych reklamných akcií dávajú rozsudky Súdneho dvora Európskych spoločenstiev v prípadoch C-48/97 (Kuwait Petroleum), C-126/88 (Boots Company) a C-288/94 (Argos Distributors Ltd). Rozsudky sa týkajú určenia vzniku daňovej povinnosti a základu dane (ZD).

 

Bezodplatné dodanie tovaru na základe bezodplatne získaných poukážok

Pri p

Související dokumenty

Súvisiace články

Reklama, propagácia a prezentácia podnikateľa a daňové náklady
Tržby z predaja dlhodobého finančného majetku a daň z pridanej hodnoty
Reklamné predmety z Českej republiky a daňové priznanie k DPH
Reklamný predmet
Zdaňovanie reklamných služieb z pohľadu judikátov ESD
Náklady na reprezentáciu verzus výdavky na reklamu
Zamietnutie práva na odpočítanie DPH - reklamné služby, ktoré daňový úrad posúdil ako neprimerane nákladné, neúčelné a nevedúce k zvýšeniu obratu
Účtovné a daňové aspekty automobilu v podnikaní (1. časť)
Automobil využívaný v SR aj v zahraničí
Preukazovanie spotreby PHM
DPH a stavebné práce vykonávané v Škótsku
Uplatnenie DPH pri drobných nákupoch
Osobný automobil ako výhra v súťaži
Podmienky pre vrátenie dane z pridanej hodnoty
Posúdenie nákladu z hľadiska dane z príjmov a odpočet DPH
Odpočítanie dane z tovarov a služieb pri registrácii platiteľa dane v roku 2021
Dane ako daňový výdavok
Účtovanie pokuty za rýchlosť
Komentár k novele zákona o DPH (IV.)

Súvisiace otázky a odpovede

Odmena pre konateľa z Českej republiky
Daňový bonus SZČO
Dodatočné daňové priznanie a pokuta
Pokuta za oneskorené podanie daňového priznania
Postup správcu dane pri daňovej kontrole
Transakčná daň
Zrušenie s.r.o.
Prevádzkovanie záložne a ERP
Daňový dopad záporného goodwillu
Prijímanie hotovosti a registračná pokladnica
Dodatočné daňové priznanie
Daň z motorových vozidiel a paušálne výdavky
Oneskorené podanie daňového priznania k dani z príjmov právnických osôb
Dobrovoľná registrácia na portáli FS
Povinnosti mandátara pri uzatvorení mandantnej zmluvy.
Prenájom športovej haly občianským združením a nasledná zľava pre deti
DPH a spätná oprava zakladu dane - 2.cast
Výzva na podanie DPPO
Kontrola a odpis vozidiel
Kontrola a registračný poplatok