Deň dodania služby - sprostredkovanie zážitku

OAO ID: 1411 Zodpovedané: 01. 01. 2013

Plné znění otázky

Spoločnosť AAA sprostredkováva nasledovné služby -  let balónom, zoskok padákom, jazda na koni, let vyhliadkovým lietadlom, horolezecká škola a veľa iných tzv. zážitkových, resp. adrenalínových akcií. Firma AAA vlastní internetovú stránku, kde tieto zážitky ponúka. Zákazník si ich vyberie, zaplatí firme AAA a má približne 8 mesiacov na to, aby absolvoval tento zážitok. Firma AAA oprávnenie na prevádzkovanie týchto zážitkových služieb nemá a ona samotná  ich ani nevykonáva. Čerpanie zážitkov len sprostredkúva. Firma BBB, ktorá má oprávnenie povedzme let balónom prevádzkovať, vystaví firme AAA faktúru až vtedy, keď zákazník tento let balónom absolvuje, čo môže byť až  8 mesiacov po tom, čo si službu (zážitok) vybral a zaplatil ho firme AAA. Firma AAA sprostredkovane predáva akoby lístky na tieto podujatia, pričom faktúru vystavuje nasledovne: „ Fakturujeme vám za sprostredkovanie zážitku let balónom s možnosťou čerpania od do ...“ V cene pre klienta je zahrnutá cena samotného zážitku letu balónom, navýšená o províziu za sprostredkovanie. Firma AAA už žiadnu inú faktúru (za províziu, atd. ) firme BBB nevystavuje.

Otázka znie - kedy nastáva dátum dodania služby pre firmu AAA z pohľadu DPH a z pohľadu dane z príjmov? Je to deň kedy vystaví faktúru za sprostredkovanie zážitku za službu - let balónom po úhrade peňazí klienta? Alebo je to až deň, keď si zákazník danú službu - let balónom skutočne vyčerpá? Pretože platnosť, t. j.  možnosť čerpať len balónom je 8 mesiacov. Faktúra od firmy BBB za let balónom tiež príde až vtedy, keď konkrétny zákazník let absolvuje. Spoločnosť AAA pôsobí na svoj vlastný účet a vo svojom vlastnom mene, nemá s firmami BBB žiadnu zmluvu - či už mandátnu alebo komisionársku.

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Vplyv opravy chýb minulých účtovných období na základ dane z príjmov právnických osôb
Účtovanie obstarania nehnuteľnosti na predaj
Internetové stránky z účtovného a daňového hľadiska
Daň z pridanej hodnoty po 1. januári 2006
Nevyfakturované dodávky (záväzky, pohľadávky) ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka
Chyby v účtovníctve a účtovnej závierke v podvojnom účtovníctve a ich oprava
Predaj materiálu so službou
Kladné a záporné položky na faktúre
Inkaso pohľadávky od úverovej spoločnosti
Výnos z úrokov zo zahraničia
Prijatá faktúra zo Švajčiarska
Zaúčtovanie faktúry od poskytovateľa mobilných služieb
Úvery a pôžičky v jednoduchom účtovníctve
Deň uskutočnenia účtovného prípadu
Vystavovanie opravných faktúr na účely dane z pridanej hodnoty
Drobný dlhodobý majetok alebo dlhodobý majetok nespĺňajúci limit ocenenia
Ako môžu neuhradené záväzky ovplyvniť daň z príjmov
Komentár k zmenám zákona o dani z príjmov (II.)
Postupy účtovania pre podnikateľov od 1. januára 2006
Daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby za zdaňovacie obdobie roka 2020

Súvisiace otázky a odpovede

Zapožičanie zamestnanca
Účtovanie vnútropodnikovej faktúry v materskej spoločnosti
Recyklačný poplatok
Kúpa auta a predlžená záruka
Nulovanie faktúry
Účtovanie tovaru a služieb na prelome rokov
Nezaplatená faktúra
Dodatočné DPPO
Kladné a záporné položky na faktúre
Náklad - daňovým výdavkom po zaplatení.
Odpis pohľadávky
Účtovanie autoplachty na kamión
Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok
Nevyfakturované služby
Zákonné rezervy
Kaucia-požičovňa prístrojov
Vyúčtovacia faktúra za elektrinu
Vyradenie účtovných dokladov, skartácia.
Platba za tovar prostredníctvom systému PayPal

Súvisiace predpisy

§ 19 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty
§ 9 odst. 4 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty