Reklamné stavby verzus informačné a propagačné zariadenia – daňové a účtovné hľadisko (2. časť)

Vydané: 7 minút čítania

Medzi stavby sa podľa novely stavebného zákona zaraďujú aj reklamné stavby, ako sú napr. bilbordy a megaboardy. Prvá časť článku obsahovala hlavne všeobecný úvod, druhá časť pokračuje príkladmi.

♦ Príklad č. 3:

Podnik ABE, s. r. o., sa rozhodol vybudovať na vlastnom pozemku informačný stĺp s výškou oceľového stĺpa 6 m, ktorý je vybavený obojstrannou osvetlenou informačnou plochou s rozmermi 5 x 8 m (ďalej megaboard) v blízkosti čerpacej stanice, ktorú vlastní a prevádzkuje. Vzhľadom na to, že informačná plocha tohto megaboardu je 40 m2, podnik poveril projekčnú kanceláriu vypracovaním projektovej dokumentácie a inžinierskej činnosti za účelom zabezpečenia stavebného povolenia na reklamnú stavbu, stavebného dozoru a zabezpečenia kolaudačného rozhodnutia. Projektová dokumentácia bola spracovaná v júni 2015, stavebné povolenie sa stalo právoplatným dňa 15. 9. 2015, stavebné práce prebiehali v období september až november 2015. Kolaudačné rozhodnutie bolo vydané v decembri 2015 a stalo sa právoplatným 19. 1. 2016.

Obstarávacie náklady boli nasledujúce:

Položka

Suma

(v €)

Dátum uskutočnenia účtovného prípadu

Účtovanie

MD

D

Projek

  • Obľúbené
  • Poznámka

Kapitoly článku

Zdieľanie dokumentu

Poznámka k dokumentu