Nevyfakturovaná dodávka

Počet vyhľadaných dokumentov: 7

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 7

Zoradiť podľa:

  • Článek
Aby účtovné jednotky (ďalej len „ÚJ“) zostavili účtovnú závierku správne, musia vykonať rôzne činnosti, ktoré súvisia s prácami predchádzajúcimi jej zostaveniu. Práce na konci roka sa organizujú tak, aby konečný produkt týchto prác, účtovná závierka, poskytovala verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva a o finančnej situácii ÚJ.
  • Článek
Účtovným prípadom ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka, je účtovanie skutočností, pri ktorých sa účtovný zápis uskutočňuje iba ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka (ďalej len „závierkové účtovné prípady“), a účtovanie skutočností týkajúcich sa ich stavu ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka a ktoré účtovná jednotka zistila do dňa zostavenia účtovnej závierky (ďalej len „upravujúce závierkové účtovné prípady“).
Chcela by som sa spýtať, ako postupovať v nasledovnom prípade: 1) Dodávateľ nevystavil v r. 2017 dobropis, v účtovníctve odberateľa je uvedené zaúčtované ako nevyfakturovaná dodávka. Je možné k takejto pohľadávke tvoriť daňovo uznateľnú opravnú položku v r. 2020 vo výške 100 %? 2) Odberateľovi boli v r. 2019 dofakturované služby za r. 2018 (účtovanie 311/428), ktoré mali byť podľa zmluvy splatné v r. 2018, avšak na faktúre sa uviedol dátum splatnosti v r. 2019 (14 dní odo dňa vystavenia fa). Ktorý dátum je rozhodujúci pre tvorbu OP? Ten zo zmluvy, alebo ten z faktúry? 
Naša spoločnosť má vytvorenú položku ako nevyfakturované služby vo výške 10 000 z roku 2016, nakoľko to vyplývalo zo zmluvy so spoločnosťou, ktorá mala túto odmenu fakturovať po ukončení projektu. Suma je v zmluve jasne definovaná a v čase účtovania o nevyfakturovanej položke bolo jasné, že odmena bude spoločnosti vyplatená. Nakoľko projekt nakoniec ešte stále nie je ukončený, ( je pozastavený a nie je isté či bude dokončený, daná spoločnosť nenesie zodpovednosť za pozastavenie projektu ) otázka je, čo má naša spoločnosť urobiť s touto vytvorenou položkou na účte 326 pri účtovnej závierke 2017.
Spoločnosť účtuje o nedokončenej výrobe (výstavba nehnuteľnosti), kde väčšinu nákladov aktivuje do nedokončenej výroby. K 31. 12. 2015 má spoločnosť účtovaný neuhradený nájom za záber pozemkov voči mestu, neuhradené právne služby (účtované 5xx/321) a vytvorené rezervy na nevyfakturované dodávky (5xx/323). Nájom, právne služby aj nevyfakturované dodávky spoločnosť aktivuje (účtované 121/611). Z pohľadu dane z príjmov tieto náklady majú neutrálny dopad na základ dane. Je nutné v zmysle zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. upravovať základ dane pre rok 2015 o nezákonné rezervy a neuhradené výdavky, ktoré sú daňovými až po zaplatení, hoci nám neovplyvňujú základ dane?
1. otázka či nevyfakturované dodávky na služby- napríklad elektrinu, plyn, prípadne nejaké nevyfakturované služby /ochrana objektu/ a tiež daň z motorových vozidiel - sa zahŕňajú do daňových nákladov 2015 roka- / ak máme faktúru , ktorá došla za 2015 rok vo februári 2016 / a účtujeme 502/326, 518/326 a daň mot. vozidlá účtujeme 531/326. 2. otázka- pre účely § 17 ods. 27 - zahŕňanie nezaplatených záväzkov do riadku DP a § 20 ods. 14 - tvorba opravných položiek k nepremlčaným pohľadávkam- sa pri výpočtoch rok ráta ako 360 alebo 365 dní (prípadne 366 dní).
  • Článek
Po uzávierkových účtovných príkladoch v jednoduchom účtovníctve, ktoré sme vám priniesli v minulom čísle časopisu, sme pre vás pripravili nadväzujúci článok týkajúci sa uzávierkových účtovných operácií v podvojnom účtovníctve (PÚ). V PÚ ide pri účtovaní uzávierkových účtovných operácií predovšetkým o striktné naplnenie základných zásad účtovníctva – časovej a vecnej súvislosti, zásadu opatrnosti, zásadu vernosti a pravdivosti účtovnej závierky (ÚZ).