Oblasť zdieľanej ekonomiky prináša výzvy aj vo vzťahu k identifikácii správneho režimu zdaňovania. Jednou zo špecifických oblastí, kde môže byť identifikácia správneho DPH režimu osobitne komplikovaná, je oblasť crowdfundingu. Predmetom tohto článku je poskytnúť stručné zhrnutie východísk na posúdenie, či crowdfundingové aktivity podliehajú režimu dane z pridanej hodnoty. Domnievame sa totiž, že nejasné situácie môžu nastať v slovenskej hospodárskej praxi relatívne často.
Základný rámec konceptu
Crowdfundingové platformy využívajú možnosti internetu na priame oslovenie potenciálnych záujemcov o podporenie určitého projektu v jeho rozbehovej fáze. V praxi projekty propagované cez crowdfundingové platformy sledujú jednak cieľ získania dodatočných zdrojov, súčasne však často slúžia aj na propagáciu nového produktu alebo služby, prípadne priamo slúžia ako nástroje na otestovanie veľkosti dopytu.