Ing. Tatiana Macháčová
Počet vyhľadaných dokumentov: 115
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 115
Zoradiť podľa:
Starosta chce kúpiť darčekové poukážky pre svojich zamestnancov zo sociálneho fondu. Je to vôbec možné? Išlo by to na faktúru, ktorú by sme nahodili do účtovníctva, ale nevieme, akú položku ani aké účtovanie použiť na faktúre. Mohla by sa táto faktúra uhradiť priamo z účtu sociálneho fondu, alebo treba preposlať z účtu SF na bežný a uhradiť z bežného účtu?
Môžu byť prostriedky fondu prevádzky, údržby a opráv v obecných nájomných bytoch podporených dotáciou z Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky a úverom zo Štátneho fondu rozvoja bývania použité aj na úhradu bankových poplatkov z bankového účtu fondu?
Nákup alebo výroba vianočných stánkov v hodnote 2 500 €/1 kus je kapitálový výdavok. Aká bude ekonomická klasifikácia? Je to brané ako stavba 717 001? Nákup alebo výroba vianočných stánkov v hodnote 1 000 €/1 kus bude bežný výdavok. Aká bude ekonomická klasifikácia?
Poprosím o vysvetlenie položky 637 003 Propagácia, inzercia, reklama. Metodické usmernenie ju opisuje veľmi stručne. Máme občas problém rozlíšiť medzi 637003 a 633006 (propagačná činnosť). Napríklad pri tričkách, knihách, bulletinoch, banneroch atď.
Obec získala na základe zmluvy s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR finančné prostriedky na vybudovanie inkluzívneho ihriska.Ide o kapitálový transfer v sume 50 000,00 eur. Ako sa bude tento transfer účtovať, príjem a výdaj, a aký kód zdroja sa použije?
Ako správne zaúčtovať jednorazovú náhradu (9 175 €) za zriadenie vecného bremena?
Obec plánuje rekonštrukciu školskej jedálne, ktorú plánuje vybaviť novými spotrebičmi a novým príslušenstvom. Je v tomto prípade potrebné nejakým spôsobom rozdeľovať výdavky na bežné a kapitálové, alebo nakoľko pôjde o nové zariadenie, môžeme to považovať ako súčasť kapitálových výdavkov pri rekonštrukcii jedálne?
a.) Naša nemocnica začala, od 01.09.2025, na základe vzájomnej dohody, vyplácať jednému nášmu zamestnancovi, z dôvodu jeho nepriaznivého zdravotného stavu, príspevok na stravné, na jeho bankový účet. Účtujeme tak o záväzku, účet 355, voči 527 (príspevok zamestnávateľa) a 472 (príspevok SF.) Následne úhrada 221+rôzna analytika, oproti 355 a tento účet máme vyrovnaný. b.) My však účtujeme, priamo cez mzdy, podobný finančný príspevok na stravné, aj pri zamestnancoch, ktorý nám ordinujú v blízkom meste a tento príspevok má tak účtovné vyústenie aj na účty výnosové, cez 527 na 621. c.) Nastavenie mzdového systému nám neumožňuje uvedené špecifikum popísané v prvom odseku a.) zakomponovať do výpočtu vo výplatnej páske a tak budeme uvedené účtovať cez interný doklad na základe podkladu zo mzdového oddelenia. Budeme v danom prípade a.) účtovať aj o výnosových účtoch? Ak áno, akým spôsobom, keďže podvojnosť mi to v tomto prípade nedovolí?
Nájomníčka zomrela v roku 2024, na základe uznesenia z Okresného súdu - dedičské konanie, máme nárok ponechať si zábezpeku, aj preplatky z vyúčtovania za služby. Byt nechala v dezolátnom stave a keďže nemá dedičov, všetky náklady s opravou bytu niesla obec. V roku 2024 sme zapojili a použili zábezpeku aj preplatky na refundáciu časti nákladov, ktoré vznikli s opravou bytu. V roku 2025 prebehlo vyúčtovanie energií za rok 2024, kde po zosnulej vznikol preplatok. Ako tento preplatok správne zaúčtovať, keďže náklad bol v roku 2024, a správne zapojiť do rozpočtu príjmov a výdavkov?
Ako sa zaokrúhľuje, resp. či vôbec sa zaokrúhľuje celková podlahová plocha určená pre výpočet poplatku za rozvoj obce podľa zákona č. 447/2015 Z. z. o miestnom poplatku za rozvoj?
Obec zakúpila elektromobily. Nabíjanie automobilov zaúčtuje obec na 502 - spotreba energie. Chcela by som sa informovať, akú má obec použiť ekonomickú položku 6321001 - energie alebo 634001 - pohonné látky na dopravné účely?
Obec v decembri 2024 schválila na OZ sadzobník cien na rok 2025. Môže obec v priebehu roka 2025 doplniť a zmeniť poplatky formou schválenia OZ.
Obec zamestnáva zamestnanca, ktorý v priebehu roka 2024 dosiahol dôchodkový vek, ale neodišiel do starobného dôchodku. Zamestnanec bude mať nárok na odchodné pri odchode do starobného dôchodku. Má obec povinnosť tvoriť rezervu na odchodné k 31.12.2024? Obec zamestnáva zamestnanca, ktorý v priebehu roka 2025 dosiahne dôchodkový vek. Zamestnanec plánuje zotrvať v pracovnom pomere u zamestnávateľa do dosiahnutia dôchodkového veku. Zamestnanec bude mať nárok na odchodné pri odchode do starobného dôchodku. Má obec povinnosť tvoriť rezervu na odchodné k 31.12.2024?
Naša škola s právnou subjektivitou v rámci prehľadného kolobehu a odsúhlasovania nám preposiela všetky finančné prostriedky. Škola dostala na svoj účet fin. prostriedky v rámci projektu od VSE. Tie nám len preposlala, aby nám sedelo odsúhlasovanie, my sme im ich hneď preposlali naspäť. Ako prosím, by malo byť v takomto prípade účtovanie. Cez 261, cez 351?
Ako je to s prijatými faktúrami v obci? Používame program, ktorý nám robí krycie listy (záväzky a platobné poukazy) úhrady. Je potrebné tlačiť oba listy k faktúre? Je tam dosť podpisov, tak sa preto pýtame? Čo má byť vytlačené v obci ako príloha k faktúre a aký účtovací predpis - aj záväzok, aj úhrada musia byť vytlačené pri faktúre?
Obec vyberá dane z nehnuteľností, poplatky za komunálny odpad. Suma pre daňovníka, ktorú má napríklad zaplatiť, je 23,83 eura. Ako správne vyberať daň? Ako správne daňovníkovi vydať? (lebo zákon o cenách sa netýka výberu daní).
Sme obec. Obstarali sme nový dochádzkový systém, je vystavená 1 dodávateľská faktúra s rozpisom . Celková OC je 4527,24 €,pozostáva z ceny za 1. licencia na používanie - 934,80 € 2. dochádzkový terminál v tablete 441,60 € 3. dochádzkový terminál 3 ks, JC 706,80 € 4. čipové karty 100 ks - JC 2,70 € 5. injektor pre doch. terminál 3 ks, JC 39,60 € 6. webserver - 202,80 € 7. podpora pre system a terminály na jeden rok - 438,84 € Ako o tom máme účtovať z hľadiska účtovníctva, aj rozpočtovníctva?
Chcem Vás poprosiť na akú RK mám zaúčtovať príjem dotácie z Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) a aký kód zdroja mám použiť pri tejto dotácii?
Obec získala dotáciu z Plánu obovy a odolnosti na realizáciu projektu „Environmentálna výchova“. Súčasťou tohto projektu je zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti v kultúrnom dome. Infocentrum pozostáva z PC, tlačiarne, zriaďovacie prvky-recepčný pult, stoličky, paravány, Artwork/SW:rezervačný a administratívny systém, licencie. Multifunkčná miestnosť pozostáva z audio a video techniky, ovládací systém, káble, konektory, osvetlenie, zriaďovacie prvky: akustické úpravy stropu, akustické závesy, stoličky, pódium, Artwork: dokumentárne filmy, licencie.
Zriadením Infocentra a Multifunkčnej miestnosti ide o technické zhodnotenie stavby alebo o obstaranie súboru samostatných hnuteľných vecí? Akým spôsobom zaúčtovať zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti a aké položky/podpoložky použiť?
Obec zriadila transparentný účet na tlač knihy. Chcela by som sa spýtať na účtovanie takého účtu. Či je to správne: príjem od prispievateľov 221/372, položka rozpočtu 311 tlač knihy 518/221 + položka rozpočtu 637x, zúčt. transf. 372/697, ale hlavne by som sa chcela spýtať - sú tam poplatky za zverejnenie účtu, či tieto poplatky môžeme hradiť s príjmov od prispievateľov alebo obec tam musí vložiť z vlastného účtu finančné prostriedky a tie následne použiť na poplatky banke.