Slovensko má v národnom pláne predpoklad zavedenia eura k 1. 1. 2009. Zaviazalo sa prijať spoločnú menu euro pristúpením do EÚ. Táto skutočnosť kladie na podniky nároky v adaptácii informačných systémov na danú zmenu. Podniky a inštitúcie sú za ňu zodpovedné samy a musia znášať náklady prechodu, ktoré sú odhadované na 0,1–0,3 % z obratu (podľa skúseností ostatných krajín eurozóny). Podniky by mali podstatnú časť zmien zvládnuť do konca prvého polroka 2008.
Slovensko má v národnom pláne predpoklad zavedenia eura k 1. 1. 2009. Zaviazalo sa prijať spoločnú menu euro pristúpením do EÚ. Táto skutočnosť kladie na podniky nároky v adaptácii informačných systémov na danú zmenu. Podniky a inštitúcie sú za ňu zodpovedné samy a musia znášať náklady prechodu, ktoré sú odhadované na 0,1–0,3 % z obratu (podľa skúseností ostatných krajín eurozóny). Podniky by mali podstatnú časť zmien zvládnuť do konca prvého polroka 2008.
Naopak, nezaoberám sa makroekonomickými úvahami ohľadne zavedenia eura, komentovaním generálneho zákona, dopadmi zavedenia eura na konkurencieschopnosť podnikov a podobne. Takisto neriešim dopady na občanov, nezaoberám sa dopadmi na spotrebiteľa, komunikačnou kampaňou a inými témami, ktoré tvoria agendu politických predstaviteľov a NBS.
Časový rámec
Legislatívny rámec
Prechod na euro prináša podnikateľom množstvo výhod a samozrejme, aj nevýhod. Medzi výhody patri odstránenie nákladov na výmenu korún za euro, odstránenie kurzových rizík, zvýšenie cenovej transparentnosti a&#